האזינו • יוסף קרדונר חושב מחשבות

דוד קליגר No Comments on האזינו • יוסף קרדונר חושב מחשבות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עם גל האסונות הפוקדים את עם ישראל, והסכנות הרוחניות והגשמיות המרחפות על כולנו יום יום שעה שעה, החליט ר' יוסף קרדונר ליצוק אמונה חדה ותקווה איתנה בתוך הלבבות, עם אחד מעיקרי תורת רבי נחמן מברסלב.

בשיחה מסבירים היוזמים שעומדים מאחורי השיר החדש: "עיקר העיקרים של תורת רבי נחמן הוא 'אחוז עצמך ואל תיפול ברוחך, ויהי מה', גם עם אדם מישראל עבר על כל התורה כולה שמונה מאות פעם, אומר רבינו, הוא עדיין רצוי ואהוב מאד אצל השי"ת המחכה שישוב אליו בכל עת.

"כל אחד שהכיר ממרחקים את נתיבי הרועה הנאמן, הולך ומכיר באמרה אשר חוזרת על עצמה אלפי ורבבות פעמים בספר 'ליקוטי תפילות' של התלמיד הגדול והבוהק כירח במילואו רבי נתן זי"ע: "רבונו של עולם, אתה חושב מחשבות לבל ידח ממנו נידח, על-כן יגיעו רחמיך גם עלי, ותעזרני לשוב בתשובה שלמה לפניך".

"לפתע מתגלה שהשי"ת חושב מחשבות בכל רגע, איך, מתי ובאיזו דרך יצא האדם לדרך חדשה מלאת תקווה, לאט לאט הולך ומתבהר שכל החיים, גם החלקים החשוכים והמבהילים שבו, היו ניגון פלאי שהתנגן על ידי הקב"ה בעצמו על ידי צדיקיו האמיתיים, ניגון שכולו מחשבה של אב רחום, שחושב להקל מהצער והייסורים, גם אם העיניים הבשריות לא מצליחות לזהות את הדאגה האבהית המוסתרת.

"כל זה יגלה ויספר משיח צדקנו לכל אחד ואחד, כעדות רבינו הקדוש. ואז יתנגן שיר געגועים מאוצרות רבינו, שלרוב מתיקותו יתדבק כל העולם ברצון להיכלל ברחמים האינסופיים של האור האין-סוף ב"ה, 'וגם העשבים והצמחים יכלו מרוב תענוג'".

באולפנו הביתי של ר' יוסף התבשל הלהיט במשך תקופה ארוכה, ולווה בהתייעצויות רבה. הילד הסולן יענקי אנשין הצטרף להעניק גם הוא את כל לבבו בשיר המיוחד. על חלילי הצאן – המתנגנים בשיר כמקהלת רועים – הופקד ר' יואל גרומן, ועל הקלידים והמיקס ג'ף הורביץ.



0 תגובות